Lélekringató - Tatabányán

Holisztikus szemlélettel, szelíd gyógymódokkal a "Mint lent-úgy fent, mint fent-úgy lent" egyensúlyának megteremtése életünkben, a jó közérzetünk érdekében.

 Lélekringató

arany_buddha.jpg

 

"Tégy magadért, s azzal a Világért teszel!"

 Miért is meditáljak?   

-hogy oldódjon a bennem lévő feszültség, stressz

- hogy lelkileg erősebb legyek

- hogy a beteljesülés állapotát átélhessem

- mert a külső világ önmagában nem képes maradéktalanul boldoggá tenni

 - mert a belső csend átélése örömet ad

 - hogy az élet óceánjának viharos felszínéről mélyebb rétegekbe jussak, és ezáltal érezhessem és láthassam életem mélyebb értelmét

 - hogy belső Lényemmel kapcsolatban legyek, mert azt az érzést semmi és senki nem képes kiváltani!

 A meditáció célja: a lelki béke elérése - mely nem csak a meditáló egyénre van hatással, hanem kihat Föld bolygónkra is, hiszen egységben élünk környezetünkkel. A közösen végzett meditációnak még nagyobb ereje van.

"Az önmagunk megtaláláshoz vezető út a belső béke és az elme nélküli lét állapotán keresztül vezet.

Önmagunkat viszont csak úgy tudjuk megtalálni, ha az eddigi magunkban hordott érzelmi múltbeli fájdalom és szenvedés energiáját elengedjük, feloldjuk.


A fájdalomtest alkotja az egót és a karma egy fontos aspektusa egy olyan életenergia, amelyik nem áramlik szabadon. Ez az érzelmi fájdalomenergia egyetlen energiatömeggé áll össze becsomósodott energiatömeggé, amit az emberek belül hordoznak, a fájdalom egyfajta energiamezejeként.
Rengeteg embernél az életenergia nagy része a fájdalomtestben, csapdába zárva található így életenergiájuk nagy részét leköti a fájdalmuk.(A fájdalomtest energiamezeje például zaklatottságként, haragként, depresszióként, feszültségként vagy félelemként manifesztálódhat, használja a gondolkodásodat negatív és destruktív gondolataidon él)
Ám amikor az energia kiszabadul a fájdalomtestből, hihetetlen mértékben megnő a vitalitás, az élet teliség, és természetesen eltűnik a fájdalom.
Amíg nem szabadítod fel a fájdalomtest energiáját megjelenésekor minden esetben elveszíted a tudatosságodat.
Ha viszont felszabadítod a fájdalomtestedet, hatalmas előre lépést fogsz elérni a tudatosság szintjén, hiszen azt az energiát, ami akadály volt képes leszel újrahasználni, hogy új állapotot teremts önmagad számára.

A fájdalomtest egyik aspektusa a kollektív emberi fájdalom. Magyarország is nagy múltú ezért súlyos kollektív fájdalomtest energiamezővel rendelkezik. A kollektív fájdalomtest egyik aspektusa tehát az ország fájdalomteste is. Mindannyian, akik itt élünk így részei vagyunk ennek a kollektív fájdalomtestnek."

 Eckhart Tolle szavai a fájdalomtestről:
,,Ha nem ismered föl, ha nem ismered meg a fájdalomtest működését, akkor bármennyi spirituális gyakorlatot végezhetsz, az újra és újra kibabrál veled, és emiatt újra és újra elveszíted a tudatosságodat."

 A kínált meditációk fajtái: vezetett zenés meditáció, megbocsátás meditáció, mantra meditáció, üléses meditáció /Zen/, táncos /Ánanda Márga/.

 Az éberség meditáció gyakorlásával egyre jobban megismerhetjük önmagunkat, és növelhetjük a belső békénket, boldogságunkat. Az éber tudatosság elkerülhetetlenül szembesít minket azokkal a tendenciákkal, amelyek gátolják szívünk természetes állapotát, a békénket, és a szabadságunkat. Az erős éber figyelem és a józan reflexió elősegíti az akadályok átalakulását, és a belső egyensúly, együttérzés növekedését.

 "Legyen ma béke belül. Bízz abban, hogy pontosan ott vagy, ahol lenned kell. Ne feledkezz meg a végtelen lehetőségekről, amelyek a hitből születnek benned, és másokban! Használd azokat, amiket adnak neked, és add továbba szeretetet, amelyet kapsz! Légy elégedett önmagaddal úgy, ahogy vagy! Békülj ki önmagaddal, és a világ kibékül veled! Legyen Fény az életedben!"

 Meditációs időpont egyeztetése: +36/70/608-4591

 

https://sites.google.com/site/anandamargamagyarorszag/

https://sites.google.com/site/anandamargamagyarorszag/kapcsolat

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

 TANPAI RINPOCSE

 

 A megvilágosodás autentikus nagymestere

 

http://www.omahhum.com/index.php?lang=hu

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

a_boldogsarol-kepidezet.jpg

 

 

 Jóga=kapcsolat a mindent átható erővel.

 Egy tiszta spirituális út.

 Olyan önfejlesztő módszer, amely az ember természetes képességeit használva testi, lelki, szellemi, szociális egészséghez, másokkal, és önmagával való harmonikus együttéléshez segíti hozzá gyakorlóját.

 A jóga gyakorlása egy boldogabb, teljesebb életet teremt meg gyakorlója zámára.

 " Mindaddig nem ismerhetitek fel életetek értelmét, amíg nem kerültök kapcsolatba azzal az erővel, amely teremtett benneteket." (Shri Mahataji Nirmala Devi)

 Jóga gyakorlás: minden kedden, 18.00-20.00 óra között Tatabánya, Újvárosban.

Jógaoktató: Molnár Éva

 Érdeklődni: +36/70/608-4591

 

Légzőgyakorlatok

A légzés a legalapvetőbb működéseink egyike, amely tudatosan szabályozható és szabályozásával alapvetően tudjuk befolyásolni szervezetünk működését, egészségi állapotát. Tudnunk kell, hogy a légzéssel nem csak levegőt, hanem - a táplálkozáshoz hasonlóan energiát is juttatunk be a szervezetünkbe. Alapvetően a civilizált ember légzése nagyon egészségtelen, gyors, sekély és a tüdő kapacitásához képest nagyon kis mennyiségű levegőt juttatunk be tüdőnkbe. A szabályos, mély, nyugodt és légzés elsajátítása és a megfelelő mennyiségű levegő beszívása alapvető jelentőségű az egészség kialakítása, visszaszerzése szempontjából.

Olyan egyszerű chi kung légző gyakorlatokat mutatok itt be, amelyeket otthon segítség nélkül is el lehet végezni és amelyekkel jelentősen javítható a közérzet és egészségi állapot. Az egyes légzőgyakorlatok egymásra épülnek, mintegy feltételezik egymást. Az előző elsajátítása feltétele következő elsajátításának, vagy legalább is megkönnyíti azt.

 


Természetes (csendes) légzés

A mélyebb és magasabb fokú légzésmódszerek elsajátításának kulcsa a meglévő, mindennapokban alkalmazott légzésmódszerünk megismerése és megértése. Mindannyian különböző módokon lélegzünk. A kisgyermekek hasi légzést alkalmaznak és ahogy idősödünk - általában - egyre feljebb tolódik a légzés. A középkorú emberek a gyomruk magasságában, míg az idősek a mellkas szintjén lélegeznek.

Természetes légzésünk megismerésén és szabályozásán a jelenlegi légzésmódszerünk felismerését és szabályozását értjük. Ez azt jelenti, hogy a gyakorlat alatt nem szabad szándékosan változtatni a jelenlegi légzési szokásainkon, a cél az, hogy megértsük érezzük, és végül simábbá és ellazultabbá tegyük légzésünket.

A gyakorlat: Helyezkedjünk el egy kényelmes testhelyzetben, ahol ellazultan és nyugodtan tudunk a gyakorlatra koncentrálni (állva, ülve vagy fekvő testhelyzetben). Lélegezzünk az orrunkon keresztül oly módon, hogy ne szabályozzuk tudatosan a légzésünket, csak figyeljük meg és érezzük, érzékeljük a légzés folyamatát. Hagyjuk, hogy a testünk és elménk elnyugvásával a légzésünk egyre mélyebb, egyre nyugodtabb, egyre lágyabb, egyre folyamatosabb és egyre egyenletesebb legyen (de ne tudatosan szabályozzuk, csak hagyjuk!). Hagyjunk elég időt magunknak a gyakorlásra, hogy az előbb elmondottak maguktól bekövetkezzenek.

Hatás: A kellően elmélyült és kitartó gyakorlással elérjük azt a fokozatot, amikor légzésünket tudatos erőfeszítés nélkül tudjuk szabályozni, amikor a szabályos légzés - a gyakorlatnál leírt jellemzőknek köszönhetően - automatikussá válik. Ezzel elérjük, hogy légzésünk "minőségileg" egy magasabb szintre emelkedik. E természetes légzés kialakulása után tudjuk - a következő szinten - a tudatosan szabályozott, majd automatikussá váló további légzésformákat gyakorolni, kialakítani.

Hasi légzés

Alapvető, és a chi kung gyakorlatok szabályos végzésének feltétele a szabályos hasi légzés elsajátítása és rutinszerűvé tétele. El kell érni, hogy a mindennapokban e légzésformával lélegezzünk ki és be.

A gyakorlat: A légzésforma gyakorlására fekvő, ülő és állóhelyzetben egyaránt lehetőség van és mindhárom helyzetben szükséges is a gyakorlás, hiszen célunk az, hogy minden helyzetbe e szabályos légzésformát alkalmazzuk. Első lépésben a fekvő helyzetű gyakorlás a legcélszerűbb, mivel így a legkönnyebb a gyakorlat és így érezhető meg leginkább a légzéssel járó fizikai változás. Kényelmes háton fekvő helyzetben enyhén terpesztett lábbal, ellazult izmokkal fekszünk, kezeinket az alhasunkra, a köldök alá helyezve. Belégzésnél enyhén - nem megfeszítve és túlerőltetve - feldomborítjuk a hasunkat, majd a kilégzés folyamán laposítjuk, enyhén a gerinc felé húzva a köldököt. Mind a be- és kilégzésnél figyelni kell arra, hogy az izmaink lazák, illetve csak enyhén feszítettek, un. tónusosak legyenek. A gyakorlás során - a ki- és belégzésre koncentrálva - egyre mélyebbek, egyre lassúbbak és egyre hosszabbak lesznek a légvételek.

Ülő helyzetben egy szék szélén ülve, egyenes háttal, kiegyenesített gerinccel ülünk, lehetőség szerint nem támaszkodva a szék háttámlájához. Csípőnket enyhén magunk alá húzzuk, amíg az ágyéki gerincszakasz ki nem egyenesedik. Gerincünket kihúzzuk és egyenesen tartjuk, állunk enyhe leszegésével kiegyenesítjük a nyaki gerincszakaszt. Kezünket most is a köldök alatt, az alhasunkon tartjuk. Ugyan úgy a lélegzetvételekre koncentrálva hagyjuk egyre mélyülni, lassulni és hosszabbodni lélegzésünket, kezünkkel ellenőrizve a hasfal mozgását.

Álló gyakorlásnál enyhén rogyasztott térddel, vállszélességű állásban állunk, csípőnket enyhén magunk alá húzzuk, amíg az ágyéki gerincszakasz ki nem egyenesedik. Gerincünket kihúzzuk és egyenesen tartjuk, állunk enyhe leszegésével kiegyenesítjük a nyaki gerincszakaszt. kezünket itt is a köldök alatt az alhason tartjuk Ugyan úgy a lélegzetvételekre koncentrálva hagyjuk egyre mélyülni, lassulni és hosszabbodni lélegzésünket, kezünkkel ellenőrizve a hasfal mozgását.

Hosszabb gyakorlás után - ha már a kezünk érintése nélkül is érezzük és tudatosítani tudjuk a hasfal mozgását, elvehetjük a kezünket a köldökünk alól. A cél, hogy külön koncentráció és odafigyelés nélkül, automatikussá tegyük a mindennapok során ezt a légzésformát.

Hatás: A mély, egyenletes hasi légzés számtalan pozitív hatással rendelkezik. Növeli a tüdőkapacitást, javítja a vér oxigénfelvételét, lassítja és szabályozza a keringést, nyugtatja a szívet, segítve annak munkáját. A keringés javításán keresztül minden szerv vér- és energiaellátására pozitív hatással van. A hasfal fizikai mozgásával masszírozza a belső szerveket. Lelki és pszichikai szinten megnyugtat, csökkenti a félelmeket és aggodalmakat, oldja a negatív stresszt, javítja a kommunikációt, növeli az önbizalmat és ezzel pozitív hatással van az emberi kapcsolatokra is.

Fordított hasi légzés

A fordított hasi légzést "taoista légzés"-nek is nevezik, mivel elsősorban a taoista chi kung gyakorlók és harcművészek használják. Jelentősége abban van, hogy e légzés során hatékonyabban tudjuk a chi-t (életenergiát) a végtagjainkba vezetni. Ezért a harcművészeti alkalmazások során és a kézen keresztül kisugárzott gyógyító energia használata során alkalmazzuk. A szexuális energiákat mozgató és képességeket fejlesztő chi kung gyakorlatok szintén ezt a légzésmódot alkalmazzák.

A gyakorlat: A fordított hasi légzés során a belégzésnél behúzzuk a hasunkat és enyhén megfeszítjük (megemeljük) a gátizmot (Huiyin pont, a Bef-1-es pont). Amikor kilélegzünk, lágyan kitoljuk a hasunkat valamint elernyesztjük a gát izmait. A gyakorlás során a belégzésnél a rekeszizom leereszkedik és ezzel együtt a has behúzódik. A gyakorlást a a légzéssel összhangban végzett apró hasmozgatással kezdjük, figyelve arra, hogy a napfonattól a köldökig terjedő területen nem keletkezzen feszültség. Néhány hónap gyakorlás után érezhető meg az az egyensúlyi állapot, amikor a fordított hasi légzés már eléggé mély, de a mellkas tájéka ellazult.

A gyakorlás során - egy idő után - rájövünk, hogy mindig, amikor tudatosan kívánjuk kiterjeszteni a chi-t a kilégzés üteme alatt, akkor ez lényegesen könnyebb és természetesebb a hasizom kiterjesztésével, mint a szabályos hasi légzéssel. (A taoista gyakorlók is így jöttek rá erre a gyakorlatra, hogy amikor szándékosan megpróbálták a chi-t kiterjeszteni vagy az energiaközpontban (tan-tien pontba) összesűríteni, akkor a hasfaluk fordítva mozgott, mint a szabályos légzés során.)

A légzés az előzőhöz hasonlóan fekvő, ülő vagy álló helyzetben is gyakorolható, de mindig érdemes a chi tudatos vezetésével vagy összesűrítésével összekötni, mert akkor automatikusan alakul ki ez a fordított légzés.

Fontos szempont, hogy a szabályos hasi légzés teljes elsajátítása és automatikus használata után kezdjük el ennek a légzéstípusnak a gyakorlását.

Hatás: Élettani hatásai hasonlóak a szabályos hasi légzéshez. Mint már említtettem a legkiemelkedőbb jelentősége használatának az, hogy ezzel a légzéstípussal lényegesen könnyebb a chi-t a végtagokba, illetve a végtagokon keresztül távolabbra vezetni, illetve összesűríteni. Ezt a légzést elsősorban a harcművészeti (támadó és védekező chi), gyógyító (gyógyító energia kisugárzása a kezeken keresztül), az energia gyűjtő (az energia összesűrítése az elixír mezőkben (tan tien) vagy a test bármely pontján), illetve a szexuális képességeket fejlesztő chi kung gyakorlása során (ahol kiemelt jelentőséget kap a gátizmok mozgatása és edzése) alkalmazzuk.

 -------------------------------------------------------------------------------------------

  Látogasd meg az Aranykapu Egészség Klub honlapját!

www.aranykapuegeszsegklub.hupont.hu





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 34
Heti: 165
Havi: 751
Össz.: 107 950

Látogatottság növelés
Oldal: Meditáció, jóga
Lélekringató - Tatabányán - © 2008 - 2017 - kapcsolatteremto-reiki.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: halal idezetek - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »